Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Learning through Heidi's eyes etwinning Ψάχνοντας την Ασπρούλα

Συνεχίζοντας τις δράσεις για το πρόγραμμα etwinning "Μαθαίνοντας με τη Χάιντι" ένα πρωινό έλαβα στο κινητό μου την εξής εικόνα

Είναι ένας QR κώδικας (Ο κώδικας QR είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων. Το "QR" προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων "Quick Response" (Γρήγορη Ανταπόκριση), γιατί οι δημιουργοί του είχαν ως κύριο σκοπό τα δεδομένα, που περιέχονται στον κώδικα, να αποκωδικοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα. Μέσα σε ένα κώδικα QR μπορεί να αποθηκευτεί, π.χ., ένας σύνδεσμος προς μια ιστοσελίδα. Ο χρήστης σαρώνει με το κινητό του τηλέφωνο τον κώδικα QR και πλοηγείται αυτόματα στην ιστοσελίδα. Οι χρήστες μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν και να εκτυπώσουν τους δικούς τους κώδικες QR με χρήση διάφορων ελεύθερων λογισμικών παραγωγής κώδικα QR που υπάρχουν στο δίκτυο. Μέσα μπορούν να αποθηκεύσουν όποιο μήνυμα θέλουν.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82_QR)
Η εικόνα λοιπόν είχε μέσα της κρυμμένη μια πληροφορία την οποία είδα αφού την σκάναρα. Η πληροφορία ήταν η εξής:  "Η Ασπρούλα εξαφανίστηκε! Ο Πέτερ έψαξε παντού μα δεν την βρήκε πουθενά. Η Χάιντι είναι πολύ στεναχωρημένη. Μα ο αετός που πετάει ψηλά και τα βλέπει όλα, της είπε πως είδε την Ασπρούλα να κατευθύνεται προς τον Όλυμπο. Μπορείτε να βοηθήσετε τη Χάιντι να βρει την αγαπημένη της κατσικούλα;" Αποφασίσαμε όλοι μαζί  να κάνουμε ένα power point με τις δράσεις μας και με πληροφορίες για τον Ολυμπο για τον εντοπισμό της μικρής κατσικούλας. Τα σχολεία της Ελλάδας προκειμένου να συνεχίσουμε τις δράσεις μας χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Μια ομάδα ήταν των μεμονωμένων πόλεων(Αλίαρτος, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Φάρσαλα, Προσοτσάνη), μια ομάδα των σχολείων της Θεσσαλονίκης και μια των σχολείων της Κατερίνης. Η ομάδα της Γαλλίας και της Ιταλίας θα συνεχίσουν και θα δώσουν τέλος στην αναζήτηση της Ασπρούλας. Σε τηλεδιάσκεψη που έγινε μεταξύ των εκπαιδευτικών έγινε η κλήρωση για να δούμε με τι θα ασχοληθεί η κάθε ομάδα. Τα  αποτελέσματα της κλήρωσης:
1η ομάδα μεμονωμένων πόλεων-σπορ βουνού, 2η ομάδα Θεσσαλονίκης-μυθολογία , 3η ομάδα Κατερίνης-χλωρίδα πανίδα.

Τα σπορ με τα οποία έπρεπε να ασχοληθεί η πρώτη ομάδα η δική μας ήταν: Το σκι, η αναρρίχηση, η πεζοπορία, το τρέξιμο, και η ορεινή ποδηλασία. Το δικό μας σχολείο θα ασχοληθεί με την πεζοπορία. Ημαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την αναζήτηση της αγαπημένης κατσικούλας της Χάιντι. Το επόμενο πρωινό γονείς και παιδιά είδαν μια αφίσα animal alert
στον εξωτερικό τοίχο του νηπιαγωγείου.

Μεγάλη στεναχώρια έπεσε. Hταν το θέμα της συζήτησης μέσα στην τάξη. Ηρθε κι ένα βίντεο με μήνυμα στον υπολογιστή μας. Οση ώρα το ακούγαμε τα παιδιά είχαν τεράστια αγωνία
Ακουστε το μήνυμα animal alert
Κι εκεί που λέγαμε και αναρωτιόμασταν τι να κάνουμε για να βοηθήσουμε κάποιος χτύπησε το κουδούνι. Ο ταχυδρόμος μας έφερε ένα γράμμα από την Χάιντι.
 Απίστευτο κι όμως αληθινό!!!! Διαβάσαμε το γράμμα.
Το είπαν έγραφε η Χάιντι και στις ειδήσεις.  Ψάξαμε να βρούμε το κανάλι που το είπε στις ειδήσεις στην τηλεόραση.
Συμφορά!!!!!!!!

Η κινητοποίηση για να βρεθεί η κατσικούλα μεγάλη. Αφίσες μπήκαν παντού(Ευη Καρέλα)

Η Ασπρούλα χάθηκε. Που μπορεί να πήγε; τι θα κάνεις για να την βοηθήσεις;

Ας μάθουμε για το βουνό Ολυμπος. Είδαμε που βρίσκεται ο Ολυμποςμέσα από εικόνες και βίντεο και μάθαμε για την πεζοπορία την απλή την ορεινή και την ορειβασία.  Τι χρειαζόμαστε για να κάνουμε πεζοπορία κλπ. Είδαμε εικόνες για την πεζοπορία στον Ολυμπο

Είδαμε βίντεο

και ζωγραφίσαμε τους ευατούς μας να κάνουμε πεζοπορία στον Ολυμπο

Κάναμε και μια ομαδική
Κι ένα σταυρόλεξο
Και αφού μάθαμε κάποια πράγματα για την πεζοπορία αποφασίσαμε να πάμε για πεζοπορία στο βουνό μας και ποιος ξέρει ίσως βρούμε τηνμικρή κατσικούλα. Λέτε; Γονείς και παιιδιά ένα ηλιόλουστο πρωινό δώσαμε ραντεβού στο εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου στους πρόποδες του βουνού.

Είχαμε πάρει μαζί μας και την αφίσα με την εξαφάνιση της κατσικούλας και την κολλήσαμε έξω από το εκκλησάκι. Οποιος περάσει να την δει.
Κι εκεί που ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε βρέθηκε κοντά μας μια δημοσιογράφος η Αννα από το κανάλι Σταρ Προσοτσάνης η οποία είχε πάει να κάνει ένα ρεπορτάζ για τα δάση. Πήρε συνέντευξη από τα παιδιά.
 την οποία μπορείτε να δείτε εδώ
Μετά χωριστήκαμε σε ομάδες ήρθε και η δημοσιογράφος μαζί μας για να βοηθήσει στις έρευνες και η κάθε ομάδα πήρε διαφορετικό μονοπάτι

Κι εκεί που ζεσταθήκαμε για τα καλά η μαμά της Σοφίας κάτι είδε. Τρέξτε γρήγορα!!!!!!!!!!!
Ενα σκισμένο κόκκινο λουρί που έγραφε ΑΣΠΡ.
Μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου όλοι γύρισαν  πίσω τρέχοντας.
Τι να είναι αυτό το κομμάτι; Ασπρούλα!!!!!! είπαν τα παιδιά κυρία πέρασε από εδω πιάστηκε στα αγκάθια και κόπηκε το λουράκι της. Κάπου εδώ θα είναι να φωνάξουμε δυνατά είπαν τα παιδιά. Ολοι μαζί φωνάζαμε το όνομα της.

Στο σημείο που βρήκαμε το σκισμένο λουράκι βάλαμε μια σημαία με τα ονόματά μας

Ξεκουραστήκαμε κάτω από τις σκηνούλες

κάποιοι μάλιστα έψαχναν την κατσικούλα με αλεξίπτωτα πλαγιάς(κρίμα που δε φαίνεται καλά)

Από την πολύ πεζοπορία πεινάσαμε. Κάτσαμε κάτω από το κιόσκι και φάγαμε νόστιμα ποντιακά πισία κ.α.

Την επόμενη μέρα στο σχολείο είδαμε το επεισόδιο 14 γιτί εξαφανίστηκε η μικρή κατσικούλα. Κιχ δεν ακούστηκε όση ώρα το έβλεπαν.

Σε ένα padlet ανέβηκαν οι δράσεις μας
Μέσα από τις περιπέτειες της κατσικούλας μάθαμε για τον Ολυμπο την χλωρίδα και την πανίδα τα σπορ του βουνού για τους θεούς του Ολύμπου τα φυτά τα ζώα και τα σπορ των Αλπεων.
Ολες οι δράσεις των μελών σ ένα power point.