Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΜΠΑΝΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ


Πολλά παιδιά φέτος  στο τμήμα μας. Είμαστε ακόμη στην περίοδο προσαρμογής και παράλληλα πρέπει να φροντίσουμε και τα 24 διαφορετικά παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται να δουλεύουν για το καλό της ομάδας και να συνυπάρχουν μέσα στην τάξη.  Μέσα από το βιβλίο "Τι τους θέλουμε τους νόμους; – Ταξίδι στη χώρα της Μπανανομίας" βρήκαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τους κανόνες της τάξης.

 Η ιστορία του βιβλίου με λίγα λόγια.
Ο Θέμης και η Θέτης αργούν να  φτάσουν στο σχολείο επειδή άργησαν να σηκωθούν από το κρεβάτι και ο δάσκαλος τους κάνει παρατήρηση-το σχολείο έχει κανόνες πρέπει να έρχεστε στην ώρα σας-. Στο σπίτι δε μαζεύουν τα παιχνίδια τους και η μαμά φωνάζει- κάθε φορά που παίζετε στο τέλος πρέπει να μαζεύετε τα παιχνίδια σας. Κανόνες κανόνες κανόνες.....βαρεθήκαμε λένε τα παιδιά.
 Τι τους χρειαζόμαστε αλήθεια τους νόμους και τους κανόνες στη ζωή μας;
Δεν θα ήμασταν πιο ελεύθεροι χωρίς αυτούς; Για να το διαπιστώσουν, ο Θέμης και η Θέτις ταξιδεύουν, με τη συνοδεία της σοφής κουκουβάγιας, στη χώρα της Μπανανομίας.
Μια χώρα, όπου οι κάτοικοι ζουν χωρίς νόμους και κανόνες και καθένας κάνει ό, τι θέλει.
Απόλυτη ευτυχία; Όχι ακριβώς! Δυσάρεστες εκπλήξεις τους περιμένουν εκεί: σκουπίδια και μόλυνση, κυκλοφοριακό κομφούζιο, κλέφτες που τους αρπάζουν τα πράγματα χωρίς κανείς να μπορεί να κάνει τίποτα. Και το χειρότερο; Στρατηγοί και βασιλιάδες φτιάχνουν ο καθένας κι από έναν δικό του, αυθαίρετο νόμο, που δεν χρησιμεύει σε τίποτα εκτός από το να ταλαιπωρεί τους πολίτες. Με τον τρόπο αυτόν, ο Θέμης και η Θέτις συνειδητοποιούν τη χρησιμότητα του νόμου, αλλά όχι οποιουδήποτε νόμου: μαθαίνουν ότι νόμος που αξίζει να τον τηρούμε είναι μόνο εκείνος που θεσπίζεται από όργανα δημοκρατικά εκλεγμένα και με τη νόμιμη, δημοκρατική διαδικασία.

Επεξεργαστήκαμε το βιβλίο(πολύ ωραία εικονογράφιση) και τα παιδιά είπαν στο τέλος ότι δεν θα ήθελαν να ζουν σε μια χώρα όπως αυτή σε μια χώρα χωρίς κανόνες.
Θεωρώντας πως είναι πιο σωστό οι κανόνες στο νηπαιγωγείο να διαμορφώνονται από τα ίδια τα παιδιά για να είναι και πιο κατανοητοί και να μπορούν να τους εφαρμόσουν ζητήσαμε από τα ίδια τα παιδιά να προτείνουν κάποιους κανόνες για την τάξη μας. Αφού είπαν κι είπαν με την βοήθεια των νηπίων(τους θυμόταν από πέρσι) τους γράψαμε σ ένα χαρτί. Τώρα θα πρέπει να ψηφίσουμε για να δούμε ποιους κανόνες θα κρατήσουμε. Για να ισχύσει ένας κανόνας θα πρέπει να τον ψηφίσουν οι περισσότεροι. Η ψηφοφορία έγινε με το σήκωμα του χεριού φανερά.
Στο παραμύθι που διαβάσαμε το ταξίδι τα παιδιά το έκαναν με την σοφή κουκουβάγια έτσι είπαμε τους κανόνες να τους κρατα η κουκουβάγια. 11 κανόνες 22 παιδιά. Ανά 2 παιδιά έβαψαν μια κουκουβάγια και πάνω της γράψαμε τον κανόνα.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Και αφού είναι πουλί κάναμε κι ένα δέντράκι για να τις βάλουμε επάνω. Ετοιμοι οι κανόνες μας δε μένει παρά να τους τηρούμε από δω και πέρα
Μόνο στο νηπιαγωγείο έχουμε κανόνες; Οχι βέβαια και στο σπίτι είπαν τα παιδιά. Ωραία ζητήσαμε από τους γονείς να κάνουν κανόνες με τα παιδιά τους στο σπίτι να τους γράψουν και να μας τους φερουν να τους διαβάσουμε την επόμενη μέρα.
 
 
 
 


















1 σχόλιο:

  1. Πολύ μου άρεσε όπως τους δουλέψατε τους κανόνες Λίτσα μου!!!!!! Το δέντρο με τις κουκουβάγιες σούπερ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή