Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

ΣΤΡΕΣ (ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ)

Την Πέμπτη 28 Μαίου θα έχουμε την χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την κυρία Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη (συγγραφέα παιδικών βιβλίων των εκδόσεων Σαββάλας). Πυρετός ετοιμασιών σκηνικό αφίσα καλοσωρίσματος μάσκες κλπ. Πολλές οι ερωτήσεις των παιδιών και πως είναι η κυρία Γιολάντα και τι θα κάνουμε και ποιο παραμύθι θα μας πει και με τι θα ερθει και πως θα βρει το σχολείο μας και θα είναι ωραία θα τα καταφέρουμε και πολλά ακόμη. Μικροί μεγάλοι νιώθουμε εν αναμονή του ερχομού της κάπως. Δεν μας συμβαίνει και συχνά κάτι τέτοιο. Ετσι λοιπόν βρήκαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το στρες  μέσα από το πρόγραμμα βήματα για τη ζωή. Το στρες δεν είναι συναίσθημα αλλά μια βιολογική διαδικασία. Αισθανόμαστε στρεσαρισμένοι όταν μια αλλαγή μικρότερη ή μεγαλυτερη προσωρινή ή μονιμότερη μας προξενεί μια αίσθηση ανασφάλειας επειδή δεν ξέρουμε αν είμαστε ικανοί να την αντιμετωπίσουμε είτε επειδή δεν γνωρίζουμε τον τρόπο για να τα καταφέρουμε. Για τα παιδιά αυτό που είναι σημαντικό να κατανοήσουν και να μάθουν είναι πως το στρες μπορεί να γίνει αντιληπτό από εσωτερικά σημάδια αναγνώρισης μέσα στο σώμα τους. Φυσικά την εμφάνισή τους έκαναν οι αγαπημένοι Μελίτσια και ο Γκίλμπο όπου ο Γκίλμπο αισθανόταν στρες γιατί είχε μεγάλο ρόλο στην γιορτή και δεν ήξερε αν θα τα καταφέρει.
Οταν αισθανόμαστε ότι ξεκινάει το στρες μέσα μας θα πρεπει να χρησιμοποιούμε τρόπους να το καταπολεμήσουμε. Ξεκίνησα να λέω στα παιδιά μια περίπτωση που είχα στρες όταν πήγα σε νηπιαγωγείο την πρώτη φορα για να κάνω την πρακτική μου;όταν ήμουν φοιτήτρια. Σιγά σιγά άρχισαν τα παιδιά να λένε και αυτά περιπτώσεις που μπορεί να αισθάνθηκαν στρες . Κάποια παιδιά είπαν ότι δεν είχαν ποτέ στρες. Ζωγραφίσανε κάτι που τους έκανε να νιώσουν στρες.
 Τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια τους για λίγο και φαντάστικαν ένα μέρος χαλαρωτικό. Στη συνέχεια το απεικόνισαν σε χαρτί. Ακουσαν χαλαρωτική μουσική (Καραΐνδρου)που τους ταξίδεψε σε μέρη φανταστικά. 
 
 Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε;
Μάθαμε την Τεχνική της Χαλαρωτικής Αναπνοής (διαφραγματική αναπνοή ή αναπνοές με την κοιλίτσα μας)που πρόκειται για μια τεχνική χαλάρωσης που τα βοηθά να χαλαρώνουν και να καταπολεμούν το στρες καθώς μπορούν να την χρησιμοποιούν και κάθε μέρα αν θέλουν για 5 με 10 λεπτά και να την ονομάσουν -η ώρα της χαλάρωσης-.
 Κάναμες κάποιες ασκήσεις μυικής χαλάρωσης. Ξαπλώσαμε και χαλαρώσαμε
Σφίξαμε τις πατούσες και τα δάχτυλα των ποδιών τα οποία ήταν μέσα στην βρεγμένη άμμο και σκάψαμε βαθιά και μετα χαλαρώσαμε
Σφίξαμε τις γάμπες τους μηρούς τα χέρια τις γροθιές και χαλαρώσαμε
 
Το στήθος και την πλάτη και χαλαρώσαμε
 
Τους ώμους τον λαιμό τους μυς του προσώπου, κρατήσαμε την αναπνοή μας και χαλαρώσαμε
 
 

 Στο τέλος σφίξαμε όλο μας το σώμα από την κορφή μέχρι τα νύχια
και χαλαρώσαμε και κάτι που το κάνουνε συχνά
Τους άρεσαν πολύ οι ασκήσεις που κάναμε και ζήτησαν να κάνουμε και γυμναστική
 
 Στο τέλος ακούγοντας ήρεμα μουσική χαλαρωσαν στα κρεββατάκια τους.

Μετά από τόσες ασκήσεις είμαστε έτοιμοι να σας υποδεχτούμε κυρία Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη!!!!!!!!!!!!!!

























1 σχόλιο:

  1. Μπράβο Λίτσα μου!!!Πολύ ωραία το προσεγγίσατε το στρες!!Με την Γιολάντα μας θα περάσετε τέλεια ,είναι σίγουρο!!!Φιλιά και στις δυο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή